Koti » Blogi

Maksuvälittäjien hintoja 2023 (ka. ostos 10€)

Verkkokauppaa perustettaessa ja pyöritettäessä erilaiset maksutavat on yksi tärkeimmistä verkkokaupan kustannustekijöistä. Maksunvälityspalvelut tarjoavat verkkokauppiaalle useita maksutapoja käyttöön yhdellä sopimuksella, mistä syystä välityspalvelut ovat käytännöllisiä, teknisesti nopea pystyttää ja säästävät kaupan hallinnointiaikaa.

Maksupalveluiden sisällöissä ja hinnoittelussa on kuitenkin merkittäviä eroja, riippuen minkä kokoista verkkokauppaa pyörittää ja minkä hintaisia tuotteita kaupassa on myynnissä.

Tässä vertailussa on mukana sellaiset toimijat, jotka pystyvät tarjoamaan kattavan maksuvalikoiman Suomen markkinoille (verkkopankkimaksut, luottokortit, MobilePay). Tarjoajat ovat tällä hetkellä: Klarna Checkout, Paytrail, Verifone – BlueCommerce, Visma Pay ja Svea Payments. Kansainväliset välittäjät Stripe ja PayPal eivät ole mukana, koska ne eivät kykene tarjoamaan suomalaisille kaupoille olennaisia verkkopankkimaksuja.

Maksuvälittäjien hinnat vuonna 2023 (pieni verkkokauppa)

Alla vertailussa on eri tarjoajien hinnat (maaliskuu 2023) pienen verkkokaupan eri myyntimäärille, jonka tuotteiden keski-arvoinen myyntihinta on 10 €/tuote.

Case 1: pieni verkkokauppa 20 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 200€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 7,00€
– provisiot (2,89%) 5,78€
Yhteensä: 12,78 €/kk, vuodessa 153€

PayTrail S:
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 10€
– provisiot (3,25%) 6,50€
Yhteensä: 31,40 €/kk, vuodessa 377€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 7,00€
– provisiot (2,5%) 5,00€
Yhteensä: 16,90€/kk, vuodessa 203€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 9,80€
– provisiot (2,8%) 5,60€
Yhteensä: 22,35€/kk, vuodessa 268€

Case 2: pieni verkkokauppa 60 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 600€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 21,00€
– provisiot (2,89%) 17,34€
Yhteensä: 38,34 €/kk, vuodessa 460€

PayTrail S:
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 30,00€
– provisiot (3,25%) 19,50€
Yhteensä: 64,40 €/kk, vuodessa 773€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 21,00€
– provisiot (2,5%) 15,00€
Yhteensä: 40,90€/kk, vuodessa 491€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 29,40€
– provisiot (2,8%) 16,80€
Yhteensä: 53,15€/kk, vuodessa 638€

Case 3: pieni verkkokauppa 120 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 1200€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 42,00€
– provisiot (2,89%) 34,68€
Yhteensä: 76,68 €/kk, vuodessa 920€

PayTrail S:                                     
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 60,00€
– provisiot (3,25%) 39,00€
Yhteensä: 113,90 €/kk, vuodessa 1367€

PayTrail M (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 58,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,50€/kpl) 30,00€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,50€/kpl + 2%) 42,00€
Yhteensä: 130,00 €/kk, vuodessa 1560€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 42,00€
– provisiot (2,5%) 30,00€
Yhteensä: 76,90€/kk, vuodessa 923€

Verifone, BlueCommerce Premium (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 55,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,35€/kpl) 21,00€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,06€/kpl + 2%) 15,60€
Yhteensä: 91,60 €/kk, vuodessa 1099€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 58,80€
– provisiot (2,8%) 33,60€
Yhteensä: 99,35€/kk, vuodessa 1192€

Visma Pay Power (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 49,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,39€/kpl) 23,40€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,39€/kpl + 1,99%) 35,34€
Yhteensä: 107,74 €/kk, vuodessa 1293€

Svea Payments (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 59,00€
– tapahtumamaksut pankit (ka. 0,40€/kpl) 24,00€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (ka. 0,38€/kpl + 1,55%) 32,10€
Yhteensä: 115,10 €/kk, vuodessa 1381€

*American Express, ApplePay saatavilla erillisillä sopimuksilla (PayTrail provisiot 0,50€/kpl + 3%)

Maksuvälittäjien hinnat 2023 (ka. ostos 65€)

Verkkokauppaa perustettaessa ja pyöritettäessä erilaiset maksutavat on yksi tärkeimmistä verkkokaupan kustannustekijöistä. Maksunvälityspalvelut tarjoavat verkkokauppiaalle useita maksutapoja käyttöön yhdellä sopimuksella, mistä syystä välityspalvelut ovat käytännöllisiä, teknisesti nopea pystyttää ja säästävät kaupan hallinnointiaikaa.

Maksupalveluiden sisällöissä ja hinnoittelussa on kuitenkin merkittäviä eroja, riippuen minkä kokoista verkkokauppaa pyörittää ja minkä hintaisia tuotteita kaupassa on myynnissä.

Tässä vertailussa on mukana sellaiset toimijat, jotka pystyvät tarjoamaan kattavan maksuvalikoiman Suomen markkinoille (verkkopankkimaksut, luottokortit, MobilePay). Tarjoajat ovat tällä hetkellä: Klarna Checkout, Paytrail, Verifone – BlueCommerce, Visma Pay ja Svea Payments. Kansainväliset välittäjät Stripe ja PayPal eivät ole mukana, koska ne eivät kykene tarjoamaan suomalaisille kaupoille olennaisia verkkopankkimaksuja.

Maksuvälittäjien hinnat vuonna 2023 (pieni verkkokauppa)

Alla vertailussa on eri tarjoajien hinnat (maaliskuu 2023) pienen verkkokaupan eri myyntimäärille, jonka tuotteiden keski-arvoinen myyntihinta on 65 €/tuote.

Case 1: pieni verkkokauppa 10 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 650€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 3,50€
– provisiot (2,89%) 18,79€
Yhteensä: 22,29 €/kk, vuodessa 267€

PayTrail S:
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 5€
– provisiot (3,25%) 21,13€
Yhteensä: 41,05 €/kk, vuodessa 492€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 3,50€
– provisiot (2,5%) 16,25€
Yhteensä: 24,65€/kk, vuodessa 296€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 4,90€
– provisiot (2,8%) 18,20€
Yhteensä: 30,05€/kk, vuodessa 361€

Case 2: pieni verkkokauppa 20 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 1300€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 7,00€
– provisiot (2,89%) 37,57€
Yhteensä: 44,57 €/kk, vuodessa 535€

PayTrail S:
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 10,00€
– provisiot (3,25%) 42,25€
Yhteensä: 67,15 €/kk, vuodessa 806€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 7,00€
– provisiot (2,5%) 32,50€
Yhteensä: 44,40€/kk, vuodessa 533€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 9,80€
– provisiot (2,8%) 36,40€
Yhteensä: 53,15€/kk, vuodessa 638€

Case 3: pieni verkkokauppa 30 maksua kuukaudessa, tilausten arvo 1950€/kk

Hinnat 03/2023 (alv.0%):

Klarna Checkout:
– kk-maksu 0,00€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 10,50€
– provisiot (2,89%) 56,36€
Yhteensä: 66,90 €/kk, vuodessa 802€

PayTrail S:
– kk-maksu 14,90€
– tapahtumamaksut (0,50€/kpl) 15,00€
– provisiot (3,25%) 63,38€
Yhteensä: 93,28 €/kk, vuodessa 1119€

PayTrail M (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 58,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,50€/kpl) 7,50€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,50€/kpl + 2%) 27,00€
Yhteensä: 92,50 €/kk, vuodessa 1110€

Verifone, BlueCommerce Basic:
– kk-maksu 4,90€
– tapahtumamaksut (0,35€/kpl) 10,50€
– provisiot (2,5%) 48,75€
Yhteensä: 64,15€/kk, vuodessa 770€

Verifone, BlueCommerce Premium (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 55,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,35€/kpl) 5,25€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,06€/kpl + 2%) 27,90€
Yhteensä: 88,15 €/kk, vuodessa 1058€

Visma Pay Express:
– kk-maksu 6,95€
– tapahtumamaksut (0,49€/kpl) 14,70€
– provisiot (2,8%) 54,60€
Yhteensä: 76,25€/kk, vuodessa 915€

Visma Pay Power (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 49,00€
– tapahtumamaksut pankit (0,39€/kpl) 5,85€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (0,39€/kpl + 1,99%) 25,25€
Yhteensä: 80,10 €/kk, vuodessa 961€

Svea Payments (puolet maksuista pankki, puolet luottokortti/mobilepay):
– kk-maksu 59,00€
– tapahtumamaksut pankit (ka. 0,40€/kpl) 6,00€
– tapahtumamaksut luottokortit & Mobilepay (ka. 0,38€/kpl + 1,55%) 20,81€
Yhteensä: 85,81 €/kk, vuodessa 1030€

*American Express, ApplePay saatavilla erillisillä sopimuksilla (PayTrail provisiot 0,50€/kpl + 3%)

Miksi sähköpostiviestintä menee roskapostiin

Sähköpostiviestintä on edelleen yksi tehokkaimmista tavoista markkinoida yritystä ja sen tuotteita. Monille tulee yllätyksenä, että suuri osa viesteistä saattaa päätyä suoraan vastaanottajan roskapostikansioon. Lähetetty viesti joutuu vastaanottaja päässä aina automaattiseen tarkastukseen. Päästäkseen vastaanottajan luettavaksi sen tulee läpäistä roskapostisuodatus. Haittaviestisuodatus, sisältötarkastus ja monet muut järjestelmän määritykset vaikuttavat siihen, minne viesti lopulta päätyy.

Sähköpostien lähettäjän on mahdollista parantaa viestien perillemenoa muutamilla yksinkertaisilla keinoilla.

1. Lähettävä osoite ”vääränlainen” roskapostisuodattimien kannalta.

Käytät esim. info@, myynti@, sales@ -alkuista tai loppuista sähköpostiosoitetta viestien lähettämiseen.
Älä käytä viestien lähettävänä sähköpostiosoitteena osoitetta info@yrityksennimi.fi tai vastaavaa. Näillä on suurempi todennäköisyys joutua roskapostiin kuin vaikka esimerkiksi maija@yrityksennimi.fi osoitteella. Lisäksi lähettävän osoitteen olisi hyvä olla oikeastikin olemassa (eli oma postilaatikko, ei pelkkä virtuaalinen osoite) ja oman verkkotunnuksen mukainen.

2. Sähköpostilistasi sisältää käyttämättömiä, virheellisiä ja roskapostittajien sähköpostiosoitteita.

Sähköpostilistaa pitää siivota tasaisesti, jos haluat että sähköpostiviestisi menevät paremmalla todennäköisyydellä perille.

Sähköpostilistan siivous hoituu siten, että poistat listalta sellaiset sähköpostiosoitteet,
a) joihin ei ole saatu toimitettua viestejä yli puoleen vuoteen
b) jotka ovat selkeitä roskapostitusosoitteita tyyliin ”loseweight@gmail.com”
c) joissa on selkeitä virheitä esim. ”kaijakoo@gmeil.com”
d. joihin vastaanottaja ei ole reagoinut mitenkään (ei jälkiä klikkauksista tai viestien avauksista) yli vuoteen.

Mikäli sähköpostilistallasi on satoja tai jopa tuhansia osoitteita, voit käyttää siivoamiseen palveluita kuten Emailable.

3. Kiinnitä huomio lähetettävien sähköpostiviestien sisältöön,

a) älä sisällytä viestiisi kuvia, logoja ja muuta erikoiskoristeluja tai -merkkejä – sisällön laatu heikkenee
b) älä käytä linkkien lyhennyspalveluita kuten bit.ly – roskapostittajat suosivat lyhenteitä linkeissä
c) älä lisää liitteitä sähköpostiviesteihisi – liitteet on suuri paha, käytä tarvittaessa pilvipalveluita kuten Dropbox, Google Drive
d) älä HUUDA tai käytä useita huuto-/kysymysmerkkejä nettietiketin vastaisesti – sähköpostit, jossa on paljon isoilla kirjaimilla kirjoitettuja sanoja merkataan herkästi roskapostiksi
e) älä kirjoita mainostekstimäisesti – vältä sanoja joita esiintyy mainoksissa & roskaviesteissä kuten ”klikkaa tästä, onneksi olkoon, hyvä ystävä, tyytyväisyystakuu, huipputarjous, lisää myyntiä, tilaa nyt, erikoistarjous, tämä ei ole roskapostia, voittaja”.

4. Tarkista, että viestistäsi löytyy sähköpostiviestien peruuttamispainike – vastaanottajalla on oikeus perua viestien saaminen helposti.

Muita mahdollisia syitä postisuodatukseen edellämainittujen lisäksi:
– palvelimelta puuttuu lähettäjän SPF-todennus – sähköpostipalvelut pyrkivät nykyään tunnistamaan vastaanotetun sähköpostiviestin lähettäjän SPF (sender policy framework) -tietueeseen perustuvalla tarkistuksella.
– olet lisännyt listallesi osoitteita ilman lupaa (kuluttajaviestinnässä on aina saatava lupa ensin)
– ip-osoitettasi on käytetty roskapostin lähettämiseen, voit tarkistaa asian esim. mxtoolbox.com -palvelusta
– lähettämiisi viesteihin ei reagoida vastaanottajapäässä ollenkaan (viestejä ei avata)
– viestisi aihe ei vastaa viestin sisältöä.

Täysin varmaa reseptiä roskapostisuodattimien välttämiseen ei ole, mutta laadukkaalla sisällöllä sekä postituslistan ajantasaisuudesta huolehtimalla lisää huomattavasti postin perille menon mahdollisuuksia.

Mikäli tarvitset apuja sähköpostiviestinnän toteuttamiseksi tai parantamiseksi niin ota yhtettä. Yksinkertaisimmillaan sähköpostiviestintä voidaan rakentaa saumattomasti WordPress verkkosivujen yhteyteen.

Mitä tehdä jos verkkosivut ovat rikki?

Syitä, miksi WordPress verkkosivut eivät toimi

Verkkosivuston epätoimivuudella tarkoitetaan sitä, että sivusto ei toimi ollenkaan (sivusto ei vastaa, ilmoittaa virheviestin) tai toimii vain osittain tai tuottaa graafisesti vääränlaista ulkoasua. Kun verkkosivusto tai sivuston palvelin kaatuu, sivusto lopettaa toimimisen kokonaan ja vaatii tällöin monesti erityistoimia sivuston palvelinpuolella.

Syitä WordPress verkkosivujen häiriöihin on hyvin monia jo pelkästään siitä syystä, koska erilaisia valmiita ohjelmistoja ja teemoja on käytettävissä tuhansia. Käytännössä jokainen WordPress lisäosa ja teema on potentiaalinen häiriön aiheuttaja. Yleisimpiä ongelmien syitä ovat muun muassa vääränlaiset rakenteet sivustolla, vioittuneet tai virheelliset lisäohjelmistot, erilaiset ongelmat tietokannassa ja evästeiden sekä välimuistin ongelmat. Verkkosivujen toimivuutta kannattaa varmistaa ennalta kaikin olemassa olevin keinoin. Esimerkiksi tarvittavien WordPress ohjelmistojen päivittäminen, välimuistin tyhjentäminen ja säätäminen sekä turhien ylimääräisten lisäohjelmistojen poistaminen on syytä tehdä säännöllisin väliajoin.

Verkkosivut voivat myös kaatua hakkerin toteuttaman hyökkäyksen takia, minkä tapahtuminen on toki harvinaista, mutta silti mahdollista ja harmillista sivuston kannalta. Jos kyberhyökkäys kohdistuu verkkokauppaan, voi se vaikuttaa verkkokaupasta tuleviin tuloihin merkittävästi. Sivuston tietoturvaratkaisuihin on syytä kiinnittää erityishuomiota.

Katso lisää sivustolta: https://www.wpbeginner.com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them/

Ennaltaehkäisy

WordPress verkkosivuista ja -palveluista kannattaa alunperinkin luoda sellaiset, että mahdollisuus niiden virheille olisi pieni. Käyttämällä yleisesti hyväksi havaittuja ja varmistettuja ohjelmistoja sekä valitsemalla laadukkaan palvelinoperaattorin pääsee jo hyvin alkuun. Käytettävien ohjelmistojen määrää on syytä rajoittaa ja miettiä, voiko jonkun sivuston toiminnallisuuden toteuttaa ilman lisäohjelmistoa. Sivuston jatkuva ylläpito kannattaa toteuttaa muutoikin kuin vain  palvelinoperaattorin tarjoamien automaatioihin luottaen.

Hakkerien hyökkäyksien mahdollisuutta saa pienennettyä pitämällä huolta sivuston ja palvelimen tietoturvasta. WordPress-sivustojen yleiseen tietoturvallisuuteen kuuluu muun muassa salasanojen turvallisuudesta huolehtiminen, HTTPS -protokollan käyttö osoitteissa, säännöllinen varmuuskopiointi ja WordPress alustan ja lisäosien päivittäminen.

Säännöllisestä varautumisesta huolimatta lähes joka sivustolle tulee jossakin vaiheessa virheitä, jotka rikkovat sivuston. Korjaaminen voi olla vaikeaa, jollei ole tietoa miten edetä. Verkosta löytyy moniin ongelmiin korjausohjeita, mutta niiden selaamiseen voi tuhrautua hyvinkin paljon aikaa ja silti ongelman ratkaisu voi jäädä vaiheeseen ilman riittävää osaamista.

Mitä tehdä, kun verkkosivut ovat rikki?

WordPress on säännöllisesti kehittyvä alusta lisäosineen, jonka ylläpidon ”unohtaminen” voi aiheuttaa suuria tietoturva- ja toimivuusongelmia. Yksikertaisellekin sivustolle pitää tehdä useita kymmeniä jopa satoja päivityksiä vuodessa, joiden toimivuus pitää usein vielä varmistaa tapauskohtaisesti. Ylläpitäjien onkin seurattava tietoturvasivustoja, WP-yhteisön keskusteluja ja muita netin tietolähteitä aktiivisesti.

Jos verkkosivut ovat rikki ja ei ole täyttä tietoa miten toimia itse, on monessa tilanteessa nopeinta ja kannattavinta olla yhteydessä palvelun ylläpitäjään (jos sellainen on) tai ulkopuoliseen WordPress asiantuntijaan. Ammattilainen auttaa siinä, että sivusto saadaan palautettua takaisin alkuperäiseen tai sitä parempaan kuntoon. Yhteys kannattaa ottaa heti, kun huomaa ongelman sivustolla, näin ongelman korjaamiseen päästään paremmin käsiksi.

Etony tarjoaa palveluna sekä WordPress verkkosivujen ja -kauppojen ylläpitoa että ongelmatilanteisiin apua.

 

 

 

 

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on markkinointiin liittyvä tekniikka, jossa tuottamisen kohteena on markkinointiviestintä ja muu mediasisältö. Sisältömarkkinointi on tehokasta ja johdonmukaista. Se on myös palvelun kohderyhmän arvostamaa ja kohderyhmälle hyödyllistä. Sisältömarkkinoinnin avulla brändi tai yritys pystyy keräämään enemmän näkyvyyttä netissä ja mediassa.

Sisältömarkkinointia ovat esimerkiksi e-kirjat, opettavaiset artikkelit ja muut blogitekstit, videot, viihde, podcastit, verkkoseminaarit eli webinaarit, ladattavat tiedostot sekä livestriimit ja sosiaalisen median eri alustojen, kuten Facebookin ja Twitterin, kautta välitetyt sisällöt. Näiden erilaisten palveluiden kautta kohderyhmälle voidaan jakaa kiinnostavaa sisältöä, käyttövinkkejä, ohjeita ja neuvoja.

Tavoitteena sisältömarkkinnoinnissa on houkutella uusia asiakkaita esimerkiksi yrityksen verkkosivustoille ja näin ollen luomaan tehokkuutta yrityksen myyntiin ja kasvattamaan asiakaskuntaa. Sisältömarkkinoinnilla yrityksen näkyvyyttä esimerkiksi hakukoneessa pyritään kasvattamaan ja vahvistamaan. Oleellisia tavoitteita sisältömarkkinointiin liittyen ovat myös myynnin kasvu, asiakkaiden sitouttaminen ja uusien asiakkaiden hankkiminen.

Sisältömarkkinoinnin strategia eli sisältöstrategia esitetään yleensä prosessina, jossa on useampi vaihe. Sisältöstrategia on oleellinen osa sisältömarkkinointia, koska se auttaa tavotteiden saavuttamisessa ja hyvä strategia voi tuoda uusia asiakkaita yritykselle. Hyvä sisältöstrategia tuo myös verkkosivuille kävijöitä, jotka ovat oikeanlaisia ja toimivat halutulla tavalla, kuten ostavat tuotteita verkkokaupasta.

Ensimmäisenä sisältöstrategian toteutuksessa on asetettava tavoitteet, joille valitaan niiden toteutumista seuraava mittaristo, kuten jonkinlainen suorituskykymittaristo eli KPI-mittaristo. Yrityksen kohderyhmän selvittäminen on myös oleellista. Sisältöstrategiassa myös valitaan keinot millä sisältömarkkinointi toteutetaan ja kanavat tai alustat missä se toteutetaan.

Osa sisältöstrategiaa on myös aikataulusta päättäminen, vastuun jakaminen ja sisältöstrategiaa kuvaavan prosessin esittäminen. Lopuksi sisältömarkkinoinnin tuottamia tuloksia analysoidaan ja mietitään miten strategiaa voidaan kehittää ja millä tavoin sitä kehitetään.

Sisältömarkkinoinnissa voi myös epäonnistua, jonka takia on hyvä olla tietoinen tekijöistä, jotka aiheuttavat epäonnistumisia ja joiden takia suunniteltu sisältöstrategia ei toimi. Kun on tietoinen näistä tekijöistä, pystyy ne myös välttämään. Epäonnistumisen syitä voi olla muun muassa se, että sisältöä toteutetaan vääristä lähtökohdista, sisältömarkkinointi ei ole oikea ratkaisu yrityksen tilanteeseen tai sisältöstrategiaa ei olla tehty oman yrityksen mukaiseksi vaan esimerkiksi kopioitu kilpailijalta.

Sisältömarkkinointi kannattaa alottaa suunnitellusta sisältöstrategiasta ja sen myötä lähteä kehittämään yrityksen sisällön tuottamista. Onnistunut sisältömarkkinointi tuo asiakkaita ja kasvattaa yritystä.

Lue aiheesta lisää sivulta https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing

WordPress verkkosivut, verkkokauppa

Miksi yrityksellänne/organisaatiollanne on verkkosivut?

Toivottavasti vastaus on, että verkkosivut kasvattavat meidän myyntiä tai vastaavat muuten asiakastarpeeseen. Verkkosivut ja -näkyvyys on aina yritykselle tai organisaatiolle investointi, kuten mikä muu tahansa investointi esim. ihmisiin ja laitteisiin. Sen kuuluu tuottaa jollakin aikavälillä myös rahavirtaa takaisinpäin.

Toteutamme verkkosivuja ja -palveluita WordPress –julkaisujärjestelmällä. WordPress on avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmä, joka mahdollistaa laajan muokattavuuden asiakkaan tarpeita vastaavaksi. WordPressistä ei aiheudu asiakkaalle mitään kiinteitä lisenssikustannuksia vaan järjestelmä sisältyy kotisivutilaan, riippuen palveluntarjoajasta. Maksuttomuuden vuoksi WordPress soveltuu erinomaisesti mm. yleishyödyllisiin tarkoituksiin. WordPress on myös luotettava järjestelmä tietoturvan kannalta, kunhan uusien versioiden päivittämisestä pidetään huolta.

WordPress verkkosivujen ylläpito ja päivittäminen on erittäin helppoa ja nopeaa. Sivuja päivitetään suoraan web-selaimella, joten sisältöjä voi päivittää mistä tahansa koneelta jossa on internet-yhteys sekä tabletilla tai matkapuhelimella. Voit myös helposti luoda uusia sivuja ja julkaista uutisia ja tiedoitteita tai perustaa verkkokaupan, uutiskirjeen, blogin jne. sivujesi yhteyteen.

Toteuttamamme verkkosivuratkaisut ovat valmiiksi hakukoneystävällisiä ja teemme hakukoneoptimoinnin kaikkiin rakentamiimme sivustoihin. Myös Google Analytics kävijäseurantajärjestelmä sisältyy sivuihin automaattisesti. Lisäämme asennuksen yhteydessä myös tietoturvaominaisuuksia, joita ei esimerkiski perus wordpress-asennuksissa ole.

Toteutuksiin sisältyy myös tarvittaessa seuraavat palvelut (3kk): levytila 1 Gt, liikenne 20 Gt/kk, vuoden ilmainen domain/domain siirto, sähköpostitili 2 kpl, WordPress -alustan päivitykset. Tarvittavat lisäominaisuudet esim. useampi verkkotunnus (domain), lisäliikenne/-tila tai kaupankäynnin varmenteet lisähintaan.

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta on hakukonemarkkinoinnin menetelmä, joka tarkoittaa hakusanalla tai -sanoilla kohdistettavaa mainontaa hakukoneiden tulossivujen/-listojen yhteydessä.

Hakusanamainonta ostetaan hakukoneelta, esimerkiksi Googlelta, Bingiltä tai Yahoolta. Mainokset esitetään hakukoneiden käyttäjille varsinaisten hakutulosten kanssa samalla sivulla. Mainokset löytävät hyvin kohderyhmänsä, sillä mainokset esitetään ainoastaan silloin, kun asiakas etsii mainostajan palvelua tai tuotetta.

Hakusanamainonta on kustannustehokasta, koska siinä maksetaan vain jos potentiaalinen asiakas klikkaa mainostasi. Pelkästä mainoksen näyttämisestä ei siis joudu maksamaan mitään. Hakusanamainonnan toteuttaminen onnistuu ilman suurempaa kokemusta aiheesta, mutta kuten monessa muussakin asiassa, myös tässä tieto on valttia. Huonolla toteutuksella menetät vain rahasi ja työaikaasi, eikä sivujesi liikenne tai tuotteidesi myynti lisäänny juuri nimeksikään.

Kokeile nyt hakusanamainontaa tai ota yhtettä niin katsotaan yhdessä sinulle toimiva malli.

Konsultointi

Kun omat resurssit eivät riitä tai halutaan ulkopuolista näkemystä verkko- tai vihreän liiketoiminnan toteuttamiseksi kutsu eTony apuun. Autamme asiakkaitamme vapauttamaan resursseja, säästämään kustannuksia ja hyötymään digitaalisen ja vihreän toiminnan mahdollisuuksista.

Verkkoliiketoiminta

Tarvitsetko apua uuden verkkonäkyvyyden perustamiseksi? Oletko aloittava yrittäjä, joka haluaa sparrausta tuotteen tai palvelun perustamiseksi nettiin?

Autamme sinua mielellämme mm.
– yrityksen/tuotteen verkkotoimintamallin analysoimisessa
– erilaisten verkkoansaintamallien suunnittelussa
– optimaalisten verkkonimien ja -osoitteiden määrittämisessä
– tarvittavien teknisten alustojen ja palvelujen kartoittamisessa
– sisältö- ja markkinointikeinojen kirjoittamisessa

Tarvittaessa on mahdollista saada mm. kansainvälistä sisältönäkyvyyttä omille tuotteilleen varsin nopeasti esim. ostamalla jo toimivan verkkopalvelun. Mikäli kiinnostuit, niin ota yhteyttä allaolevalla lomakkeella.

Vihreä liiketoiminta

Vihreys ei ole vain viestintää ja ulkoisen kuvan hallintaa vaan se tuottaa myös uusi toimintatapoja, uusia mahdollisuuksia ja kustannussäästöjä. Olemme kartoittaneet vihreän liiketoiminnan mahdollisuuksia mm. Yhdysvalloissa ja tuomme yritykseesi uudenlaisia näkökulmia.

Vihreys tulee vakiintumaan osaksi edelläkävijäyritysten jokapäiväistä toimintaa. Aikooko sinun yrityksesi olla näiden edelläkävijöiden joukossa?

Jätä yhteydenottopyyntö:

    Nimi (pakollinen)

    Sähköposti (pakollinen)

    Kotisivusi

    Kerro miten voimme auttaa?

    Robottivarmistus (pakollinen)

    Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi (SEO, search engine optimization) on prosessi, jonka avulla sivuillesi tuodaan vierailijoita orgaanisen tai ns. luonnollisten hakujen kautta. Hakukoneiden pyrkimyksenä on ratkaista ihmisten ongelmia, etsimällä hakijalleen parasta mahdollista tietoa. Tässä on hakukoneoptimoinnin lähtökohta – tarjota optimoitavasta sivustosta mahdollisimman relevanttia tietoa hakijoilla ja hakukoneille.

    Hakukoneet arvostavat erityisesti verkkosivujen sisältöä, pääosin tekstiä. Sisällön perusteella hakukone luo sivustostasi profiilin, jota se sitten tarjoillee tiettyjen avainsanojen hakuihin. Mikäli haluat sijoittua hakukoneissa hyvin, tulee sinun viestiä hakukoneille haluamasi termit, nimet ja avainsanat sekä sisällössä että sivuston otsikoissa, linkeissä ja osoitteissa. Tämä kaikki tulee kertoa vielä potentiaalisten kävijöiden hakemalla kielelle ja ilmaisutavalla.

    Verkkosivuston toimivuuden, relevantin sisällön ja teknisten ratkaisujen lisäksi ulkopuoliset linkit ja suositukset näyttävät tärkeää roolia hakukonenäkyyvden parantamisessa. Jokainen linkki ulkopuolisilta sivustoilta ja palveluista on hakukoneille merkittävä signaali sivustosi luotettavuudesta ja laadukkaasta sisällöstä. Tätä niinsanottua ”backlinkausta” voi toteuttaa useilla tavoilla, mutta tärkeintä on että se tehdään hallitusti ja tavoitteellisesti.

    Hakukoneoptimointiin kuuluvat toimenpiteinä mm. avainsanakartoitus (hakusana), sisältökartoitus, linkkistrategia, sivustojesi toiminnallisuuksien tarkistaminen ja niiden optimointi hakukoneita suosivaksi (hakukone: esim. Google). Hakukoneoptimointi tuo pitkäaikaisia ja kestäviä tuloksia, mutta niiden saavuttaminen on pitkä prosessi ja vaatii jatkuvaa ylläpitoa.

    Mikäli tämä kaikki tuntuu liian vaikealta itse toteutettavaksi, niin ota yhteyttä oheilla lomakkeella niin muokataan sivustosi hakokonekelpoiseksi.